Je bent uren bezig met het schrijven van de perfecte e-mail, drukt uiteindelijk op verzenden en dan slaat de realiteit toe. Wat als je abonnees hem niet openen? Dit is een van de grootste zorgen voor alle e-mailmarketeers. Als je deze ontwerptips echter toepast om je e-mailopeningspercentages te verhogen, kun je dit probleem voor zijn voordat het zich voordoet.
In deze infographic van Span Global Services leest u hoe u uw e-mails zo kunt ontwerpen dat ze meer aandacht trekken en uw lezers voldoende informatie bieden om ze te willen lezen.
7 elementen van een geweldig e-mailontwerp
1. Een pakkende onderwerpregel
Uw onderwerpregel is het allerbelangrijkste element in elke e-mail die u verstuurt. Dat komt omdat het een van de factoren is die bepaalt of iemand uw e-mail überhaupt opent, laat staan erop klikt om te lezen wat u te zeggen hebt. Begin bij het ontwerpen van een e-mail met het samenstellen van een lijst met pakkende onderwerpregels , zodat u genoeg opties hebt om uit te kiezen als het te krap wordt.
2. Visueel
Dit klinkt misschien tegenstrijdig, maar al die woorden die op een pagina staan, doen er eigenlijk niet zoveel toe als je denkt. Dat komt omdat de meeste mensen je e-mail scannen zoals ze een website zouden scannen. Dus in plaats van je te richten op de woorden die je gebruikt, denk je na over hoe de lay-out van je e-mail de manier waarop deze wordt gelezen beïnvloedt – waardoor deze aantrekkelijker en spannender wordt.
3. Alt-tekst
Heb je je ooit afgevraagd wat de afbeeldingen in je e-mail eigenlijk zeggen? Als je ervoor wilt zorgen dat mensen zien wat je probeert te zeggen, gebruik dan alt-tekst voor alle afbeeldingen. Hierdoor zal de click-through rate (CTR) met 6% toenemen.
4. Mobiele responsiviteit
We leven in een mobile-first-wereld, wat betekent dat de manier waarop u uw e-mails samenstelt, dat moet weerspiegelen. Daarom is het zo belangrijk om ervoor te zorgen dat uw e-mails er op mobiele apparaten net zo goed uitzien als op desktopcomputers. En de beste manier om dit te doen, is door responsieve ontwerptechnieken te gebruiken.
5. Een georganiseerde lay-out
E-mails zijn als contentmarketingcampagnes: als je geen duidelijk en consistent thema hebt, kan het snel chaotisch worden. Daarom wil je je lay-out altijd in gemakkelijk te verteren secties organiseren, zelfs als ze maar één zin beslaan.
6. Gepersonaliseerde dynamische inhoud
Klanten vinden het fijn om herkend te worden. Daarom is er een groeiende trend in e-mailmarketing die draait om het toevoegen van een persoonlijke touch door individuele klantprofielen en koopvoorkeuren te tonen. Veel marketeers sturen daadwerkelijk e-mails met deze functies, maar zonder het voordeel te weten wie de klanten zijn.
7. Geoptimaliseerde voettekst
Een footer is eigenlijk de laatste plek waar je belangrijke informatie wilt plaatsen; de meeste mensen scannen het immers in plaats van het volledig te absorberen. En daarom wil je altijd een geoptimaliseerde prioriteit in je e-mails instellen door je belangrijkste call-to-actions (CTA’s) als eerste in de footer te plaatsen en de minst belangrijke als laatste.